דלג לתוכן עיקרי
יש להתחבר בכדי
להוסיף לרשימה

אגודת קאלושין בישראל ע''ש ד''ר אברהם גמזו, הי"ד (ע"ר)

#580668663

כספי ממשלה שהתקבלו במסגרת תמיכות והתקשרויות מתועדות משלוש השנים האחרונות-
תחום המורשת וההנצחה

ארגון זה הוא עמותה העוסקת בתחום המורשת וההנצחה

על פי הדיווח, הפעילות מרוכזת בירושלים.

המחזור הכספי השנתי המדווח האחרון (2022) , עמד על ₪62,220.

גובה המחזור הכספי השנתי החציוני של ארגונים הפועלים בתחום ודיווחו על פעילותם הוא ₪158,213.

לא תועדו הכנסות של הארגון מכספי המדינה בשלוש השנים האחרונות.

מחפשים מידע נוסף על עמותה או חברה לתועלת הציבור?
מבקשים לתקן פרטי מידע שגויים?
מידע בסיסי על ארגוני המגזר השלישי ודו"חות כספיים שנתיים שלהם מתפרסמים באתר גיידסטאר.
מומלץ לפנות אליהם לבירור או תיקון פרטים אלו.
למידע מפורט או מעמיק יותר לגבי ארגון ניתן לפנות ל רשם העמותות במשרד המשפטים או להזמין את תיק העמותה: מסמכים פנימיים, פרוטוקלים וכל מידע מתועד רשמי שאינו מוצג בגיידסטאר.

מיהו הארגון

הארגון בסטטוס:עמותה רשומה
הארגון הוקם בשנת:2018
מטרות הארגון:
קאלושין הינה עיירה הממוקמת כ - 65 ק"מ מזרחית לעיר וורשה, בירת פולין. ההתיישבות היהודית בקאלושין מתועדת החל משנת 1714, אך היא התחילה, ככל הנראה, כבר במאה ה - 17. במהלך השנים תרמו יהודי קאלושין להתפתחות העיירה כטוחנים, סוחרי עצים ומתכות, חייטים, פרוונים, אורגני טליתות ויצרנים. העיירה קאלושין אף הייתה במהלך השנים למקום מושבם של רבנים גדולים, אדמו"רים ומלומדים. ערב מלחמת העולם השניה, חיו בקאלושין כ - 5,200 יהודים, אשר היוו כ - 60% מן האוכלוסייה המקומית, העיירה הותקפה ע''י האויב הנאצי כבר בימיה הראשונים של המלחמה. יהודי קאלושין נאבקו באויב הנאצי בגבורה ובעמידה איתנה ואף קיבלו אליהם בחמלה ובחום את אחיהם היהודים שנמלטו מוורשה הבוערת ועשו את דרכם לכיוון הגבול. השפלתם, עינויים, ואף רציחתם של יהודי קאלושין החלו כבר אז, בספטמבר 1939, במהלך שנות המלחמה סבלו יהודי קאלושין סבל רב, הנאצים הקימו בעיירה גטו, ערכו הוצאות המוניות להורג בבית הקברות ובסמוך לו, ולבסוף,, גרשו את היהודים הנותרים למחנה ההשמדה טרבלינקה. מתי מעט מיהודי העיירה שרדו את השואה. ד''ר אברהם גמזו, הי"ד, ציוני נלהב ועוסק מסור בצרכי ציבור, כיהן כיו''ר היודנרט בקאלושין. ד''ר גמזו נדרש בתקופת האקציות של 1942 למסור רשימות יהודים לנאצים ימ''ש
כתובת:
הרכבת, 29, ירושלים, 9350233
לעוד מידע על הארגון באתר גיידסטאר
המחזור הכספי המדווח לארגון בשנת 2022: 62,220 ₪
62,220 ₪
158,213 ₪
חציון בתחום המורשת וההנצחה מבוסס על נתוני כל הארגונים הפעילים בתחום המורשת וההנצחה אשר דיווחו על גובה המחזור הכספי באחת, או יותר, משלוש השנים האחרונות.
2022