דלג לתוכן עיקרי
החלטות ממשלה /  משרד ראש הממשלה  / מזכירות הממשלה  / #4397
פורסם ב-23/12/2018
יש להתחבר בכדי
להוסיף לרשימה

תכניות פנאי חברתיות המשלבות ילדים ונוער עם מוגבלות עם ילדים ונוער ללא מוגבלות

נושא ההחלטה: 

תכניות פנאי חברתיות המשלבות ילדים ונוער עם מוגבלות עם ילדים ונוער ללא מוגבלות
    
מחליטים:

  בשל החשיבות שהממשלה רואה בזכותם של ילדים עם מוגבלות ליהנות הנאה מלאה ושווה מכל זכויות האדם על בסיס שווה ביחס לילדים אחרים, ביישום האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ועל בסיס חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998 – לתמוך בארגונים ללא מטרות רווח, המפתחים ומפעילים מסגרות חברתיות רווחתיות משלבות, נגישות ומותאמות לילדים ונוער עם מוגבלות ונכויות בכל רמות התפקוד עם ילדים ונוער ללא מוגבלות מהחברה הכללית מכל המגזרים:
א.    להטיל על משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לעודד ולקיים פעילות פנאי חברתית משלבת עבור ילדים ובני נוער עם מוגבלות וללא מוגבלות כגון באמצעות תמיכה במוסדות ציבור המפתחים ומפעילים פעילות זו.
ב.    להנחות את שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, שר החינוך, שר האוצר, השרה לשוויון החברתי, שר הבריאות ומשרד ראש הממשלה, לתקצב את הפעילות האמורה מדי שנה בסכום של 13.5 מיליון ₪ בשנת 2019 ועד שנת 2021, כמפורט בסעיף ו'.
ג.    הסכום האמור יתוקצב החל משנת 2019 באמצעות תקנת השתתפות ייעודית חדשה בתקציבי המשרדים האמורים.
המשרדים המפורטים יעבירו את השתתפותם במימון הפעילות האמורה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אשר יפעל להוצאת  התקציב לפעילות האמורה בכפוף לכל דין. תמיכה במוסדות ציבור תהיה במסגרת מבחנים לזכאות לקבלת התמיכה, בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה ובהסכמה עם משרד האוצר.
עד לאישור התקנות הייעודיות ומבחני התמיכה, לא יועבר התקציב האמור בסעיפים ב' ו-ו'.
בהתאם לסעיף 40א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, תקציב המשרדים המפורטים בסעיף ו' להלן יופחת בשנים     2021-2020 בגובה הסכומים המפורטים בסעיף ו' לצורך מימון פעולה מאזנת כהגדרתה בסעיף 40א לחוק האמור, ולא יינתנו בגין החלטה זו תוספות תקציביות.
ד.    להטיל על משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לקבוע את הסטנדרטים המקצועיים לפעילות זו, תוך שימת דגש על הקריטריונים הבאים:
1.    שילוב עם האוכלוסייה הכללית – במסגרות המשלבות שיתוקצבו בהתאם להחלטה זו ישתתפו ילדים ונוער עם מוגבלות לצד ילדים ונוער ללא מוגבלות, ויקיימו עימם קשר בלתי אמצעי לאורך זמן. במבחנים שיגובשו יוגדר היקף המשתתפים בקבוצות והיחס בין המשתתפים עם מוגבלות למשתתפים ללא מוגבלות.
2.    פעילות פנאי משלבת תתקיים במקום מפגש מונגש – הפעילויות במסגרת תהיינה נגישות לילדים ונוער עם מוגבלות מכל קשת הלקויות ובכל דרגות החומרה ויעניקו מענה מותאם למשתתפים בפעילות, בהתאם להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998 ותקנותיו.
3.    קיום פעילות הכשרה – המסגרת המשלבת תקיים פעילות הכשרה על ידי אנשי מקצוע, שעניינה הכשרת המשתתפים להנגשת הפעילות למשתתפים עם מוגבלות לצורך שילובם המיטבי בפעילות. 
התוכנית הטיפולית תאושר על ידי הגורמים המוסמכים במשרדי הממשלה הרלוונטיים. הגורם המקצועי המרכז יהיה מינהל מוגבלויות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
יובהר כי יישום החלטה זו ייעשה כך שלא יהיה בה משום כפל מימון ביחס לפעילויות משרדי הממשלה בתחומי פעילות הפנאי החברתית המשלבת. 
ה.    שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים אחראי למעקב אחר ביצוע ההחלטה.
ו.    לצורך מימון הפעילות האמורה יאוגמו במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים התקציבים הבאים (במיליוני שקלים חדשים):

 

משרד ממשלתי

2019

2020

 

2021

1

העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

4

7

7

2

החינוך

4

4

4

3

השוויון החברתי

1

1

1

4

האוצר

3

 

 

5

הבריאות

1

1

1

6

ראש הממשלה

0.5

0.5

0.5

סה"כ במיליוני ש"ח

13.5

13.5

13.5