דלג לתוכן עיקרי
החלטות הנהלה /  רשות מקרקעי ישראל  /   / #5563
פורסם ב-14/02/2024
יש להתחבר בכדי
להוסיף לרשימה

הקניית בעלות בהסכמים למטרת לתעסוקה

בתאריך 14/02/2024 סוכם:
 

הנהלת הרשות החליטה כי בנכסים שהוקצו למטרת תעסוקה לעניין מגבלת הזכאות לקניית הבעלות כאשר בוצע איכלוס או נרשם בית משותף:

  1. ההתייחסות למי שמחזיק בהסכם המקורי על פיו הוקצה הנכס, לעניין מגבלת השטח ביחס לזכאות לקניית הבעלות, תהיה בהתאם לשטח העסקה בהסכם המקורי, גם אם בוצע איכלוס או נרשם בית משותף, ובלבד שאם הועברו זכויות לצד ג' ביחידות הפרטניות או בתתי החלקות נותרו בידי בעל ההסכם המקורי מעל 50% מסך השטח העיקרי של הנכס.
  2. במקרה בו הועברו זכויות לצד ג' ביחידות הפרטניות או בתתי החלקות, ונותרו בידי בעל ההסכם המקורי עד 50% מסך כל השטח העיקרי, ההתייחסות ליחידות הפרטניות או לתתי החלקות שנותרו בחזקת בעל ההסכם המקורי תהיה כל אחת כנכס עצמאי.
  3. אם יועברו זכויות לצד ג' ביחידה או בתת חלקה מסוימת, לאחר שיבוצע איכלוס או שיירשם בית משותף, ההתייחסות תהיה ליחידה הפרטנית או לתת החלקה שהועברו לצד ג' כנכס עצמאי. 

על אף האמור, בנכסים בהם קודם להחלטה זו כבר בוצע איכלוס משתכנים והופקו הסכמים פרטניים ליחידות, או שנרשם צו בית משותף והופקו הסכמים פרטניים לתתי החלקות, ההתייחסות תהיה לכל הסכם פרטני בנפרד.
באחריות האגף המשפטי לנסח תנאי מיוחד המבהיר כי לעניין הקניית בעלות ההתייחסות למי שמחזיק בהסכם המקורי על פיו הוקצה הנכס תהיה בהתאם לשטח העסקה בהסכם המקורי ולא בהסכם הפרטני בהתאם למפורט בהצעה.
באחריות אגף בעלות ורישום לדאוג ליידע את כל מי שבא לקבל אישור לרישום בית משותף אודות מדיניות זו.
באחריות אגף מערכות מידע לדאוג שהסכמים למטרת תעסוקה יסומנו במערכת, כך שבמקרה של בקשה להקניית בעלות ביחידה פרטנית או בתת חלק כאשר בעל הזכויות הוא מי שבעל הזכויות בהסכם המקורי, תופיע הודעה כי יש להתייחס לבקשה בהתאם להוראות החלטה זו ויידרש אישור ראש צוות או סגנו לביצוע הפעולה. 
בחינת השטח העיקרי שנשאר בידי בעל הזכויות המחזיק בהסכם המקורי יכול שתעשה על ידי תצהיר.
סעיף 1.3.2  בהצעה של החלטת הנהלה 5157 שאושרה ביום 18.8.21, יבוטל.