דלג לתוכן עיקרי
החלטות ממשלה /  משרד ראש הממשלה  / מזכירות הממשלה  / #1526
פורסם ב-29/05/2022
יש להתחבר בכדי
להוסיף לרשימה

פירוק החברה לחינוך ימי בישראל (בתי הספר הימיים) (חל"צ)

נושא ההחלטה:

פירוק החברה לחינוך ימי בישראל (בתי הספר הימיים) (חל"צ)

מ ח ל י ט י ם:

א.      להביא לפירוק של החברה לחינוך ימי בישראל (בתיה"ס הימיים) (חל"צ) (להלן – "החברה") בדרך של פירוק מרצון, והכול בהתאם להוראות חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, להוראות פקודת החברות [נוסח חדש], התשמ"ג-1983 ובכפוף לכל דין. 

ב.      להסמיך את רשות החברות הממשלתיות לבצע את כל הפעולות הדרושות לדעתה ליישום החלטה זו, לרבות לפעול לכינוס אסיפה כללית של החברה לשם קבלת החלטה בדבר פירוק מרצון של החברה ופעולות נוספות ככל שיידרש.

ג.        להעביר את רכוש החברה לאוצר המדינה בכפוף לכל דין ולאחר תשלום החובות לנושים ככל שישנם. במסגרת זו להעביר את האחריות על הפעילות של כפר הנוער קציני ים בעכו (להלן: "כפר הנוער") אל משרד החינוך, אשר יפעל בהתאם למטרות החברה הקבועות במסמכי היסוד של החברה ובהחלטת הממשלה מס' 716 מיום 15.9.1957, תוך שמירה על רציפות ההפעלה של כפר הנוער. להנחות את משרד החינוך לבצע את הפעולות הדרושות לשם יישום העברת הפעילות כאמור.

ד.      להקים צוות בין-משרדי בראשות מנהל רשות החברות או מי מטעמו, נציג המנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך וכן נציג מטעם החשב הכללי אשר ילווה את הליך הפירוק ויפעל, בין היתר, להסדיר את הסוגיות בנושא העברת פעילות כפר הנוער, על הכנסותיה והתחייבויותיה, למדינה לשם המשך קיומה של פעילות כפר הנוער.