דלג לתוכן עיקרי
נהלים כלליים /  הרבנות הראשית לישראל  / 
פורסם ב-15/12/2022
יש להתחבר בכדי
להוסיף לרשימה

נוהל הגשת בקשה להחזר אגרת בחינה

מסמכים:

ביום ז' באייר התשע"ו, 15.5.2016, התקבלו תקנות הרבנות הראשית לישראל (אגרות), התשע"ו-2016 (להלן: "התקנות"), המסדירות, בין היתר, את הקריטריונים להחזר אגרת בחינה ששולמה.


א.    בהתאם לתקנה 2 לתקנות, בתוקף סמכותו של מנהל הרבנות הראשית לישראל להורות כי תוחזר מלוא האגרה למי שלא התייצב לבחינה בשל נסיבות מיוחדות. מכח סמכות זו, קבע  מנכ"ל הרבנות הראשית כי במקרים בהם אדם ששילם אגרה בעד בחינה ולא התייצב לבחינה בשל אחת או יותר מהנסיבות המיוחדות שיפורטו להלן, תוחזר לו מלוא האגרה, ובלבד שהגיש בקשה להחזר אגרה תוך שלושים יום ממועד הבחינה. להלן פירוט הנסיבות:

  1. אשפוז של הנבחן, בן או בת זוג, או ילד של אחד מהם, וכן אשפוז הורה של נבחן - לכל ימי האשפוז.
  2. לידת ילד של הנבחן - מיום תחילת הלידה ועד יום שלאחריו (ועד בכלל), וכן יום עריכת ברית המילה.
  3. לגבי נבחנת, שמירת הריון; נבחנת שילדה – 14 שבועות מיום הלידה.
  4. יום הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה (אב ,אם, אח ,אחות, בן, בת, בן או בת זוג) ועד תום שבעה ימים מיום פטירתו או הלווייתו, לפי המאוחר, וכן יום הלוויה של קרובו מדרגה ראשונה של קרוב משפחה של נבחן מדרגה ראשונה.
  5. המועד שבו זומן נבחן להתייצב במוסד ממוסדות המדינה או לפני רשות שלטונית, אם הוא חייב לעשות כן לפי דין, לרבות שירות מילואים .
  6. הנבחן ניגש במועד קודם לבחינה באותו נושא, ולא קיבל את הציון על בחינתו עד למועד סיום ההרשמה למועד הבחינות הנוכחי, ולאחר הרשמתו לבחינה הנוכחית קיבל ציון עובר בבחינה הקודמת, ובשל כך לא התייצב לבחינה הנוכחית, ובלבד שיתקיימו שלושת התנאים הבאים במצטבר:
  • עברו למעלה מ-90 ימי עבודה מאז מועד הבחינה הקודם.
  • העיכוב בפרסום הציון אינו נובע מחמת מחדל או מעשה של הנבחן.
  • הנבחן עדכן על העדר התייצבותו מהבחינה הנוכחית בסמוך למועד פרסום ציון הבחינה הקודמת ולכל היותר תוך 15 ימים ממועד פרסום הציון. 

[1] קבלת החזר אגרה מלא לפי סעיף זה כפוף להצגת אסמכתה להתייצבות בפועל.

 

ב.    מעבר לאמור, שילם אדם אגרה בעד בחינה וביטל את הרישום לבחינה לאחר המועד האחרון לרישום, או לא התייצב לבחינה, שלא בשל אחת מהסיבות המפורטות בסעיף א' לעיל,  תוחזר לו מחצית האגרה.

ניתן להגיש בקשה להחזר כספי באמצעות טופס בקשה מקוון של החזר כספי

בקשות שיוגשו ללא אסמכתאות לא יידונו. בקשות שתוגשנה לאחר המועד, לא יטופלו.
מבחני הרבנות מתייחסים לבחינות: רבנות, דיינות, משגיחי כשרות, ושוחטים.